Interaktív tanóráink fő célja megmutatni és megtanítani azon gyakorlatban használható módszereket melyek segítségével megtervezzük az álmainkhoz vezető utat, és e kitartó gyakorlás közben és azt követően is önmagunk lehetünk egészségünk kovácsai.
Iskolásoknak Interaktív Tanórák — 1. Álmodj- Tervezz- Táplálkozz tudatosan- Sportolj- Tanulj- Gyakorolj- Érd el céljaid.. Felsőben – Középiskolában
Előadó

100 férőhely |
45-70 perc |
interaktív óra |
szakemberek által |
használható tudás |
Előadásaink hossza: 45-60 perc
Előadás módja: élményre épített, érdeklődést felkeltő, interaktív, modern technikai repertoárt tartalmazó, szórakoztató előadásmód
Korosztály: 4-12 évfolyamoknak a saját életkori sajátosságaiknak megfelelő tudásanyag és előadásmód
Tanároknak: előadásaink alkalmával a pedagógus kollégák is garantáltan gyakorlatban hasznosítható új ismeretekkel gazdagodnak.
A témát Önök választják
1. téma: Álmaink megtertvezése, és testünk működése.. álmodj, tervezz, sportolj, tanulj, gyakorolj
A tervezés fontossága és módszerei, célok kijelölése, kitartás szerepe, Sport és tanulás kapcsolata, Szénhidrátok, fehérjék, zsírok, vitaminok, ásványi anyagok, felszívódás, inzulinrezisztencia kialakulása, megelőzése, pozícionált táplálkozás és testmozgás, módszerek a gyakorlatban
- Álmaink elérése és az odáig vezető út megtervezése;
gyakorlati példák, életutak, tervezés fontossága, “mérföldkövek” fontossága, kitartás, gyakorlás, tervezési módszerek és segédanyag, miért fontos a tervezés, hová juthatunk nélküle és általa; - A táplálkozás, sport, tanulás és pihenés kapcsolatrendszere, összefüggései;
jó tanuló – jó sportoló, példamutatás szerepe, sikerek feldolgozása, társak előtt példakép mint személyiségformáló tényező, helyes értékrend, reális igényszint; - Az egészséges táplálkozás alapjai és rendszere
Alaptápanyagok (gyors- és lassú szénhidrátok, fehérjék, zsírok, egyéb), élettani szerepük, felszívódásuk, forrásaik, és a “pozícionált” étkezés egészségre- és alakra gyakorolt hatásai; - Mit együnk, mikor együnk, miért együnk?
az inzulinrezisztenica kialakulásának élettana, sok-sok érthető gyakorlati példán végigvezetve a gyerekek által, e rendszert használva a cukorbetegség megelőzésének lehetőségei gyerekkorban, akár önmaguk által segítve, a cukor akkor most méreg vagy nem; - A testmozgás, testedzés szerepe és módszerei az egészség tükrében
ki mit sportol, mikortól sport valami az egészség szempontjából, a családban mindenki sportol, miért, milyen lehetőségek állnak rendelkezésre, miért jó sportolni
Kiknek ajánljuk

- azoknak az iskoláknak, melyek vezetőségénél fontos az egészséges– és környezettudatos életmódra nevelés;
- akik fenti témakörökben szeretnék gyakorlatban is használható tudással informálni a diákokat és önmagukat;
- akik szeretnék diákjaik eddigi tapasztalatait fenti tematika tartalmával bővíteni, és ez irányú szakmai kérdéseikre választ kapni;
- akik e a száraznak, és már-már közhelynek tűnő témát szórakoztatóan, élvezetesen, maradandó előadásmódban szeretnék hallani;
- akinek fontos a felnövekvő generáció egészsége, és általuk környezetünk épsége, tisztasága;
- Értsük meg együtt a fenntartható élet módszereit és fontosságát;
Használható tudás sok-sok örömmel

- Megismerjük az Álmokhoz vezető út megtervezésének módszereit, és a kitartás fontosságát;
- gyakorlati példákon keresztül megértjük szervezetünk működésének alapjait és logikáját;
- megismerkedünk az alaptápanyagok fajtáival, felszívódásával, mindennapi hatásaival;
- megértjük a tanulás-testmozgás párosának szerepét;
- megmutatjuk hogyan lehet, és miért fontos védeni környezetünket;
- mindezt szórakoztató, élvezetes, maradandó tudást biztosító előadásmódban tesszük;
Hogyan fogadják a pedagógusok és a szülők?

A képzés szerzője:
Dömsödi Ferenc
Gyermekkorom óta legfőbb vágyam, hogy minden ember jusson hozzá azon elméleti és gyakorlati tudáshoz, melyekkel környezet- és “szervezetkímélő” életmódot élve végre önmaga lehet egészsége kovácsa, és mindezt önzetlenül tovább is adja.. Hiszem, hogy valamennyi cselekedetünknek, végzettségünknek, diplomáink tudásbázisának e nemes célt kell szolgálniuk, így fentartható és elégedett Világban élhetünk.
Vélemények
Átlagos értékelés
Részletes értékelés
Csillagok 5 |
|
5 |
Csillagok 4 |
|
0 |
Csillagok 3 |
|
0 |
Csillagok 2 |
|
0 |
Csillagok 1 |
|
0 |
Mondd el a véleményed Kilépés a válaszból
Előadó

100 férőhely |
45-70 perc |
interaktív óra |
szakemberek által |
használható tudás |
Farkas Evelin
Először azt hittük, hogy egy unalmas óra lesz, de ofő és a tesi tanár még is rábeszélt bennünket. Így utólag nagyon örülünk hogy hallhattuk, nagyon sokat tanultunk, azt hiszem már értem a fogyás logikáját is. Ráadásul nagyon érthető volt, és sokat nevettünk a példákon.
Tímár Enikő
Én voltam már Dömsödi Ferenc előadásán, még a másik iskolámban, és már akkor is nagyon tetszett, vártuk a következőt, de nem tudott eljönni sajnos. Viszont most egy másik témáról volt szó, amiben nekem főleg az életpályatervezés módszerei tetszettek, és ahogy végigvettük a mozgások magtanulásának folyamatát a vicces gyakorlati példákkal. Jó lenne ilyeneket tanulni az órákon.
Dobrai Márk
Nagyon jó volt az előadás. Én vízilabdázom már 6 éve, és mondani fogom a többieknek is az itt hallottakat. Jöjjön máskor is!
Janiga Lilla – tanító és testnevelés szakos tanár
” Kedves Feri! Köszönjük az elmúlt 2 napot! Igazán remek előadást hallottunk, és rengeteg hasznos információt! Sok dolog számomra már ismerős volt, de akadtak tények, gondolatok, melyeket a saját életembe, életmódomba beépítek. Egyes témákban pedig megerősítetetted az előadásoddal az eddigi gondolataim! Külön gratulálok, hogy fejből, mindenféle jegyzet ill. PPT-s bemutató nélkül osztottad meg velünk a tudásod! Jó, hogy a tudományos, nehezebb témákat hétköznapból vett ősszehasonlítással fogalmaztad meg. Jó kiállásod van, szépen beszélsz! Javaslat: néhány fényképpel több vetítése a vizuális típusú emberek miatt! Köszönöm a munkád.” Janiga Lilla tanító, testnevelés
Molnár Rózsa – matematika, fizika, technika
“Nagyon tetszett az előadás módja, a sok gyakorlati tapasztalat. Több új információt kaptam, pedig úgy gondoltam egészségesen élek. Mindenképp átgondolom újra az életmódomat. Az itt szerzett tapasztalatokat megosztom a gyerekekkel is.” Molnár Rózsa matematika, fizika, technika